PRIVAT PROFF

Vi lytter til kundene

Gausdal Landhandleris hovedanlegg på Lillehammer skal bli enda bedre. Gravemaskinene er i full gang med å planere ut ytterligere 15 mål tomt til oppbevaring av byggevarer.

Historien om Gausdal Landhandleri går som kjent helt tilbake til 1938. Da brødrene Seielstad startet den lille butikken, var et av deres hovedmål allerede den gang å skape gode relasjoner til kunden - yte god service. Disse verdiene har så visst gått i arv. Familiebedriften, som i dag eies og drives av Torbjørn Seielstad og hans to sønner, utvider nå lagringsplassen, og bygger mange flere reoler med overbygd tak.

Hovedlageret på Lillehammer minner i grunnen lite om et typisk lagringsområde for byggevarer, hvor det ofte ligger slengende plankestubber, kasser, tau, plast og annet avfall. For maken til ren og ryddig plass, med full oversikt over hvilken lokasjon den enkelte vare har – ja, det skal man lete lenge etter.

Truck hovedlager

Det er viktig å ha det litt ryddig. Det gjør at vi raskt og effektivt finner de varene vi skal. Nå utvider vi lagringsarealet for å kunne ivareta kundens varer på en enda mer tilfredsstillende måte. Vi har også satt opp et ekstra telt for å få bedre lagerplass. Ta for eksempel lettklinkerblokkene, de har vi alltid oppbevart utendørs. Men da kundene etterlyste at blokkene måtte være tørrere, tok vi det til etterretning - og fikk dem inn under teltduken, sier deleier og logistikksjef Torleif Seielstad.

Torleif er en imøtekommende, jovial og likandes kar i rød overall. Samtidig som han gir oss en guidet tur på hovedlageret, rydder han gjerne unna det lille som måtte være av smårusk på bakken. Han viser oss de miljøvennlige, elektriske truckene. De gjør det enklere for førerne å navigere seg fram til rett vare og til rett kunde. De sparer miljøet. Det blir mindre støv på varene. Og det bedrer arbeidsmiljøet for de ansatte, som hver eneste dag sørger for at 1000-1600 kolli går ut fra hovedlageret.

Med tanke på at proffmarkedet per i dag står for ca. 70 prosent av bedriftens omsetning, forteller Torleif at det er særdeles viktig for dem å ta godt vare på proffkunden. Og de lytter gjerne til kundenes råd! Med god logistikk, personlig oppfølging og gode økonomiske vilkår, får de fornøyde og lojale kunder.

Ja, vi er genuint opptatt av å tilrettelegge optimale løsninger, sier han og viser fram varmekassene.

Det er store kasser som kan romme flere ordre med varer som ikke tåler kulde - for eksempel maling, lim og fuge. Varene holder seg intakt i 24 timer, og som Landhandleriet er kjent for: Leveransene kommer alltid til rett tid, og til rett sted!